• בבתי הספר והמתנ"סים
    • רישום לשיעור ניסיון (קסמי מדע וטכנו-מדע)
    • הרשמה ותשלום מאובטח (קסמי מדע וטכנו-מדע)
    • היכן החוגים מועברים
    • הרשמה לאלקטרו-קידס
  • לילדי הגן
    • חוג אומנות יצירה ומדע
    • הרשמה לחוג
  • אטומיקס אונליין
    • פרטים והרשמה
    • שאלות ותשובות
    • צפו בשיעורים
  • יום הולדת אטומי!
  • קייטנת המדעים
  • חינוך ביתי
  • תוכניות הלימוד
    • אומנות יצירה ומדע לילדי הגן
    • קסמי מדע לכיתות א'-ב'
    • טכנו-מדע לכיתות ג'-ד'
    • אלקטרו קידס לכיתות ד' ומעלה
  • מי אנחנו
    • על אטומיקס
    • מסלול המדעים
    • הגישה החינוכית
  • צרו קשר
  • משרות
  • מנהלים
תפריט
  • בבתי הספר והמתנ"סים
    • רישום לשיעור ניסיון (קסמי מדע וטכנו-מדע)
    • הרשמה ותשלום מאובטח (קסמי מדע וטכנו-מדע)
    • היכן החוגים מועברים
    • הרשמה לאלקטרו-קידס
  • לילדי הגן
    • חוג אומנות יצירה ומדע
    • הרשמה לחוג
  • אטומיקס אונליין
    • פרטים והרשמה
    • שאלות ותשובות
    • צפו בשיעורים
  • יום הולדת אטומי!
  • קייטנת המדעים
  • חינוך ביתי
  • תוכניות הלימוד
    • אומנות יצירה ומדע לילדי הגן
    • קסמי מדע לכיתות א'-ב'
    • טכנו-מדע לכיתות ג'-ד'
    • אלקטרו קידס לכיתות ד' ומעלה
  • מי אנחנו
    • על אטומיקס
    • מסלול המדעים
    • הגישה החינוכית
  • צרו קשר
  • משרות
  • מנהלים
  • בבתי הספר והמתנ"סים
    • רישום לשיעור ניסיון (קסמי מדע וטכנו-מדע)
    • הרשמה ותשלום מאובטח (קסמי מדע וטכנו-מדע)
    • היכן החוגים מועברים
    • הרשמה לאלקטרו-קידס
  • לילדי הגן
    • חוג אומנות יצירה ומדע
    • הרשמה לחוג
  • אטומיקס אונליין
    • פרטים והרשמה
    • שאלות ותשובות
    • צפו בשיעורים
  • יום הולדת אטומי!
  • קייטנת המדעים
  • חינוך ביתי
  • תוכניות הלימוד
    • אומנות יצירה ומדע לילדי הגן
    • קסמי מדע לכיתות א'-ב'
    • טכנו-מדע לכיתות ג'-ד'
    • אלקטרו קידס לכיתות ד' ומעלה
  • מי אנחנו
    • על אטומיקס
    • מסלול המדעים
    • הגישה החינוכית
  • צרו קשר
  • משרות
  • מנהלים
תפריט
  • בבתי הספר והמתנ"סים
    • רישום לשיעור ניסיון (קסמי מדע וטכנו-מדע)
    • הרשמה ותשלום מאובטח (קסמי מדע וטכנו-מדע)
    • היכן החוגים מועברים
    • הרשמה לאלקטרו-קידס
  • לילדי הגן
    • חוג אומנות יצירה ומדע
    • הרשמה לחוג
  • אטומיקס אונליין
    • פרטים והרשמה
    • שאלות ותשובות
    • צפו בשיעורים
  • יום הולדת אטומי!
  • קייטנת המדעים
  • חינוך ביתי
  • תוכניות הלימוד
    • אומנות יצירה ומדע לילדי הגן
    • קסמי מדע לכיתות א'-ב'
    • טכנו-מדע לכיתות ג'-ד'
    • אלקטרו קידס לכיתות ד' ומעלה
  • מי אנחנו
    • על אטומיקס
    • מסלול המדעים
    • הגישה החינוכית
  • צרו קשר
  • משרות
  • מנהלים

הגישה החינוכית

האם בתי הספר מכינים את ילדינו להתמודדות עם העולם האמיתי ?

צפו בסרטון.

מה אומרים מובילי הדעה?

מה אומרת
הגישה החינוכית
של אטומיקס

הנאה היא

רבים מהילדים לומדים לקשר את תהליך הלמידה לחוויה שלילית, לשעמום, אפילו לסבל. אבל למה, בעצם? 

כשהם עושים את צעדיהם הראשונים בבית הספר, הם מלאי התלהבות וסקרנות. מכאן שהבעיה לא נעוצה בילדים, אלא בשיטת ההוראה.

בתוכניות של אטומיקס, הניסוי שהילדים מבצעים או התוצר שהם בונים משמשים כמגנט — תפקידם למשוך את הקשב, ליצור התרגשות ולעורר בילדים את הסקרנות והציפייה לגילוי חדש ומלהיב.

בזכות השימוש באלמנט ההנאה, ילדים שבעבר נרתעו מהמילה 'למידה' נפתחים מחדש ומראים רצון להקשיב וללמוד. כמו כן, בשיטה זו, החומר שנלמד זכיר יותר מכיוון שהוא מקושר בתודעתו של הילד לחוויה חיובית.

לפעמים, כל מה שילד צריך הוא מישהו שיראה לו שלמידה יכולה להיות כיף של ממש. 

לכן, כדי לעודד את הילדים לשתף פעולה ולהיפתח ללמידת חומר חדש, אנו דואגים לעטוף את החומר הנלמד בעטיפה מהנה, מרתקת ומשעשעת, כאשר המרכיב המעשי תמיד במרכז.

התלמיד

בפעילויות שלנו, המדריך משמש כמנחה. הוא מציג את נושא השיעור ואת סיפור הרקע, מרחיב על מושגי היסוד שחשוב שהתלמידים יכירו, ומספק להם משימה והנחיה ראשונית.

מאותו הרגע, התלמידים מקבלים חופש עבודה ומחקר. יהיה עליהם לנסות ולהתגבר על האתגר שקיבלו בכוחות עצמם (בעבודה עצמאית או בקבוצות).

גישה זו נובעת מההבנה הבאה:
כדי שתיווצר במוחו של התלמיד תובנה, עליו לקשור בין חלקי המידע בכוחות עצמו.

המדריך, כאמור, נוכח לאורך התהליך ומספק חומרי עזר והכוונה. בנוסף, מספק המדריך משוב מעודד ובונה, הספציפי למשימה ולאופן תפקודו של התלמיד.

למידה דרך

למידה עיונית היא נחלת העבר, מכיוון שהיא ממעטת לשתף את הילד. היא דורשת מהילד לספוג חומר לימודי חדש בזמן שהוא-עצמו נשאר פסיבי. כשהילד אינו שותף פעיל בתהליך הלמידה, ההבנה נשארת שטחית, החומר זכיר לטווח הקצר בלבד וכתוצאה —  הלמידה אינה אפקטיבית.

השוו זאת לחיים האמיתיים: איזו חוויה לימודית  מן העבר אתם זוכרים יותר — כזו שכללה האזנה לחומר עיוני, או כזו שבמהותה היתה התנסות מעשית, כזו ש'חוויתם על בשרכם'?

למידה דרך התנסות מעשית מאפשרת לילד לתפוס את החומר הנלמד בחושיו, ולא רק בדמיונו. כשהילד מבצע ניסוי מדעי בכוחות עצמו או מתנסה בהרכבה ובהפעלה של גאדג'ט כלשהו, הרשמים, המסקנות והתובנות שנובעים מהניסוי נספגים בתודעתו בצורה קלה ומיידית. פתאום מטרות הניסוי, מהלכו, תוצאותיו ומסקנותיו ברורים וזכירים הרבה יותר.

חוויה רב-חושית מייצרת הבנה מעמיקה ומובילה ליכולת הסקת מסקנות, ואלו הכרחיים לפיתוח כישורי החשיבה העצמאית שאנו מעוניינים לפתח בילדים כבר מגיל צעיר.

הלמידה היא תהליך דו-כיווני. ילד שמתנסה בכוחות עצמו זוכה לתהליך למידה מעמיק יותר מכיוון שהוא שואל יותר שאלות וזוכה לפידבק מכווין שמחדד את התובנות שהוא רוכש.

מעבר לכך, אנו מגלים פעם אחר פעם, שככל שהזיקה של החומר הנלמד לחיים האמיתיים גדולה יותר, ובמיוחד אם ניתן ליישם את הידע מחוץ לבית הספר, ילדים מראים עניין ומוטיבציה גדולים יותר ללמוד.

מסקרנות

כל ילד ניחן בדחפים שמניעים אותו ללמוד, חלקם מלידה וחלקם מתוקף התניה חברתית: 

  • סקרנות טבעית
  • רצון בהכרה
  • הצורך להשתלב חברתית

הפעילויות במסלול המדעים של אטומיקס מתוכננות למנף דחפים אלו, כדי לגרום לכך שהרצון ללמוד ולחקור יגיע מהילד, ולא מגורמים חיצוניים.

רק כך הילד: 

  • ייצור עולמות תוכן ויפתח תחביבים,
  • יגדל להיות צרכן ביקורתי של ידע,
  • יפתח חשיבה עצמאית,
  • יבשיל מבחינה אינטלקטואלית,
  • יהפוך בהדרגה ממוּבל למוביל.

מה מספרים ההורים:

תודה על הכל, יובל לומד המון מכם. הצלחתם לסקרנו ולגרום לו לשאול שאלות ועל כך תודה רבה.
הדסאמא של יובל
חייבת לפרגן לכם. אתם עושים עם הילדים דברים מהממים. בכל שבוע ממציאים את עצמכם מחדש - מקורי, מרחיב אופקים, מקסים מקסים מקסים. כל הכבוד!
ללא שם
בלי שום שאלות, אומרת לכם - אתם מקסימים! הצוות מדהים ומקצועי!
אסיהאמא של גיא
בשמחה אענה על השאלון ששלחתם, אך אין לי בעיה לומר גם כאן באופן גלוי שאתם אחד החוגים היותר משקיעים, מדוייקים, קשובים ומעניינים. הבן שלי נהנה מאוד מכל פעם ופעם, וחוזר עם המון ידע וסקרנות להמשיך לחקור.
דפנה
מצטרפת לדפנה, נועם נהנה מאוד בחוג הן מבחינת התכנים והן מהאופן המגוון שהם מעוברים על ידי דור המקסים.
יפעתאמא של נועם
תודה רבה על חוג מקסים ומהנה! תודה רבה על שיתוף ההורים ועדכונם בתכנים שנלמדו, וכמובן על התמונות המקסימות ששלחתם במהלך כל השנה!
אבי
תודות מיונתן שנהנה מהחוג מאוד ואף שיחזר בבית חלק מהניסויים. תודה רבה!
ורדאמא של יונתן
רציתי לספר לכם שעופר מאוד נהנה מהחוג לכל אורך השנה. בכל פעם חזר מוקסם וסיפר בהנאה על כל הפעילויות שנעשו בחוג. ברצוני להודות לכם על המאמץ וההשקעה בהפיכת החוג לחוויה לימודית מהנה עבורו. עופר כבר ביקש להמשיך איתכם גם בשנה הבאה. שמחתי לקבל עדכונים מכם על הנעשה בשיעורים וגם דרך התמונות ששלחתם.
מרינהאמא של עופר
נועם מאוד מאוד נהנה. מעבר לניסויים שבוצעו נועם רכש המון ידע חדש.
אילניתאמא של נועם
תודה לכם. בתי טל נהנתה מאוד והחכימה, ואמרה שמחכה ומצפה כבר לחוג בשנה הבאה בע"ה.
איריסאמא של טל
תודה רבה על שנה מעניינת, עשיית קודש עם הילדים, הנעתם והנאתם🌹 אתם צוות מנצח ואני מאחלת לכם הצלחה גדולה בדרככם. מאמינה בכם ולי חשוב שגם הבן שלי מאמין בכם ובדרככם.
ענבלאמא של אמיר
ממש התרשמתי מהניהול, הסדר והארגון. רואים זאת בתשלומים, בקבוצות הוואטס-אפ, באתר, הכל... כבעלת עסק אני יודעת עד כמה זה דורש השקעה ותכנון - מרשים ביותר.
אירינהאמא של אריאל ומיכאל
כשאני רואה איך בתקופת הקורונה התארגנתם על ערכות תוך 10 ימים, על הפצה תוך יומיים אני מזהה תכונות שאני נורא מעריכה כמו יצירתיות, גמישות מחשבתית, הסתגלות מהירה לשגרה משתנה. למעט מאוד אנשים יש את התכונות האלה. אנשים כאלה מוכיחים שהשלם שווה יותר מסך חלקיו. כשאני רואה את הערכות שבנויות לפרטי פרטים, שומעת את ההסברים הפשוטים וקולטת את האנרגיות החיוביות אני לא יכולה שלא להעריך אתכם. וזו לא חנופה, זו הערכה כנה ואמיתית שמגיעה דווקא מהמקום של הבקורתיות חסרת הפשרות.
ליאתאמא של שירה
סל מדע

מסלול המדעים של אטומיקס עומד בדרישות לקבלת סבסוד ממשרד המדע והטכנולוגיה במסגרת תוכנית 'סל מדע'.

מסלול המדעים של אטומיקס אושר על-ידי היחידה לתוכניות חיצוניות של משרד החינוך ונכלל במאגר התכניות הרשומות. לפרטים נוספים

אטומיקס, האקדמיה לצעירים

אטומיקס מפתחת ומעבירה תוכניות לימוד באוריינטציה מדעית-טכנולוגית, מגיל הגן לעד לסיום ביה"ס היסודי, ומחנכת לצבירת כישורים רב-תחומיים, גמישות מחשבתית, יזמות ואהבת הלמידה.
 
עוד על אטומיקס

אטומיקס אונליין

  • הכירו את תוכניות הלימוד המקוונות: קסמי מדע לגילאי 6-8, טכנו-מדע לגילאי 9-12
  • צפייה בשיעורים המקוונים (לרשומים)

החוגים / תוכניות הלימוד בבתי הספר והמתנ"סים

  • קסמי מדע לכיתות א-ב
  • טכנו-מדע לכיתות ג-ד
  • אלקטרו-קידס לבוגרי טכנו-מדע
  • התוכנית לגני הילדים
  • מסלול המדעים לבתי הספר
  • רוצים שנגיע אליכם ליום ההולדת?

קישורים נוספים

  • על אטומיקס
  • הגישה החינוכית
  • משרות
  • תקנון השתתפות בתוכניות הפרונטליות
  • תקנון השתתפות בתוכניות המקוונות

טפסים ומידע נוסף

  • הרשמה לתוכניות המקוונות (אונליין) ותשלום מאובטח
  • הרשמה לתוכניות בבתי הספר והמתנ"סים ותשלום מאובטח
  • רישום לשיעור ניסיון בבתי הספר והמתנ"סים
  • ביטול השתתפות בתוכניות בבתי הספר והמתנ"סים
  • מענה לשאלות נפוצות (התוכניות בבתי הספר והמתנ"סים)
  • היכן ומתי אנו פועלים בבתי הספר והמתנ"סים

צרו קשר

  • בקרו אותנו בפייסבוק
  • השאירו הודעה באתר
  • חיפה והצפון:
    055-6696826
  • כתבו לוואטס-אפ (חיפה והצפון)
  • תל אביב:
    052-2755099
  • כתבו לוואטס-אפ (תל אביב)
  • חריש:
    054-6168321
  • כתבו לוואטס-אפ (חריש)
  • info@atomix.co.il
  • משה דיין 4, חיפה
  • לתקנון התוכניות המקוונות
  • לתקנון התוכניות הפרונטליות
  • לתנאי השימוש באתר
  • למדיניות הפרטיות באתר
  • להצהרת הנגישות

אטומיקס, האקדמיה לצעירים 2014-2023 | מבית אטומיקס טכנולוגיות בע"מ

השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

  • כתובת המייל שלכם בטוחה. אנחנו לא אוהבים ולא שולחים ספאם.
חיפה והצפון
תל אביב
חריש