'אטומיקס, האקדמיה לצעירים' נולדה מתוך צורך של קבוצת הורים חיפאיים, עובדי תעשיית ההיי-טק, להעניק לילדיהם חינוך מדעי-טכנולוגי-הנדסי ראוי שיתחיל כבר בגיל הגן.
עד כה פיתחנו תוכניות לגני הילדים, מסלול מדעים שש-שנתי לתלמידי בית הספר היסודי וכן תוכניות מקוונות (אונליין) עבור הורים וילדים שמעדיפים ללמוד מדע בבית.
גילינו שחינוך טכנולוגי למעשה לא קיים עד לשלב בחירת המגמות בבית הספר התיכון – לא במסגרת הפורמלית ולא במסגרות בלתי פורמליות. המסגרות היחידות כיום שמלוות את הילדים לאורך שלבי ההתפתחות וההתחנכות מכיתה א' ועד לתיכון הן מסגרות ספורט. בהיעדר מסגרות לחינוך טכנולוגי עדכני ובעל אופק, ובראותנו את הואקום האינטלקטואלי שמאפיין את דור ילדי הסמארטפון, לקחנו משימה זו על עצמנו.
עלינו, ההורים, מוטל התפקיד לנווט את ילדינו להשתלבות בעולם שבו הטכנולוגיה מכתיבה כמעט את כל תחומי החיים. לעודד אותם להתפתח ולהתאמץ לרכוש את הכלים הדרושים להם להצלחה.
לתת לתלמיד במה לביטויי סקרנות ושאילת שאלות, ולהמחיש בפניו שלמידה (באופן כללי, אגב, לא רק מדע) יכולה להיות הנאה צרופה. להפוך את נושאי המדע והטכנולוגיה לתחביב אישי ואת הרדיפה אחר ידע לדרך חיים.
להראות לתלמיד שהמדע נמצא בכל מקום ולעודד אותו להתבונן (ולא דרך מסכים) ולהתעניין בעולם שסביבו.
לחנך את התלמיד שאי-הצלחה אינה כישלון, אלא הישג: תוצאה שניתן להסיק ממנה מסקנות חדשות, בדרך לפיצוח התעלומה או התגברות על האתגר.
להקנות לתלמיד כישורי חקר ולפתח אצלו את היכולת לחשוב בצורה ביקורתית, ולשפוט את המתרחש סביבו בהסתמך על ידיעות מוצקות ואובייקטיביות ולא על סמך ידיעות סובייקטיביות או תחושות בטן.
זה הגיל המתאים לתקן תפישות שגויות ולייצר אצל התלמיד בסיס מחשבתי איתן, שמהווה את הקרקע להתפתחות האינטלקטואלית שלו.
להקנות לתלמיד בסיס ידע מדעי-לוגי שייקל עליו בעת למידת המקצועות הריאליים בעתיד.
אנו מלמדים בשיטת למידת גילוי, על-פי מודל ההוראה של ג'רום ברונר.
מסלול המדעים של אטומיקס אושר על-ידי היחידה לתוכניות חיצוניות של משרד החינוך ונכלל במאגר התכניות הרשומות. לפרטים נוספים
מסלול המדעים של אטומיקס עומד בדרישות לקבלת סבסוד ממשרד המדע והטכנולוגיה במסגרת תוכנית 'סל מדע'.
נעניק לילדים בסיס מעשי, לא רק עיוני. נלמד אותם כישורים רבים, ולא רק ידע.
בוגרי התוכנית יתבלטו מעל לסובבים אותם. רבי כישורים וחדורי אמביציה, יהיו בידיהם כל האמצעים, הטכנולוגיים, השכליים והמנטליים, ליצור ולשנות מציאות.
לא נתיימר להעביר לתלמידים חומר לימודי שהם לא מסוגלים לתפוס ולהבין, אם מפאת בשלות אינטלקטואלית ואם מפאת חוסר בידע מקדים.
לא נבזבז את הזמן של הילדים או את כספכם כדי ללמד אותם דברים שהם אינם מסוגלים ליישם בעצמם.
התוכניות של אטומיקס לא מפלות ילדים על רקע ציוניהם בחינוך הפורמלי. עבורנו, ציונים אלה אינם מדד לפוטנציאל הגלום בילד. סף הכניסה לתוכניות שלנו כולל דרישה אחת בלבד - הפגנת רצינות ורצון ללמוד.
קיבלנו מכם מנדט לחנך את ילדיכם למדע ולטכנולוגיה. לא נחסוך בחומרים ולא נסתפק בכלי עזר נחותים לשם כך.
הערכת החניך תתבצע על סמך מאמציו למצות את מלוא יכולותיו, ולא על סמך השוואה ליכולותיהם של חניכים אחרים.
המסגרת שאנו בונים באטומיקס מביטה כל הזמן קדימה, היא אינה שמרנית ואינה קפואה בזמן. נמשיך לעודד קדמה מחשבתית, נמשיך להתפתח בקצב הטכנולוגיה.
כמדי שנה, אנו מעבירים סקר שביעות רצון בקרב כלל ההורים שרשמו את ילדיהם לתוכניות, במגמה תמידית לשפר ולהשתפר.
ככה-ככה.
בכלל לא.
לא בטוח.
ככה-ככה.
בכלל לא.
לא בטוח.
ככה-ככה.
בכלל לא.
לא בטוח.