על אטומיקס

עלינו

האנשים שמאחורי אטומיקס

'אטומיקס, האקדמיה לצעירים' נולדה מתוך צורך של קבוצת הורים חיפאיים, עובדי תעשיית ההיי-טק, להעניק לילדיהם חינוך מדעי-טכנולוגי-הנדסי ראוי שיתחיל כבר בגיל הגן.

עלינו, ההורים, מוטל התפקיד לנווט את ילדינו להשתלבות בעולם שבו הטכנולוגיה מכתיבה כמעט את כל תחומי החיים. לעודד אותם להתפתח ולהתאמץ לרכוש את הכלים הדרושים להם להצלחה.

מדוע יצרנו את מסלול המדעים?

גילינו שחינוך טכנולוגי למעשה לא קיים עד לשלב בחירת המגמות בבית הספר התיכון – לא במסגרת הפורמלית ולא במסגרות בלתי פורמליות. המסגרות היחידות כיום שמלוות את הילדים לאורך שלבי ההתפתחות וההתחנכות מכיתה א' ועד לתיכון, הן מסגרות ספורט. בהיעדר מסגרות לחינוך טכנולוגי עדכני ובעל אופק, ובראותנו את הואקום האינטלקטואלי שמאפיין את דור ילדי הסמארטפון, לקחנו משימה זו על עצמנו.

עלינו, ההורים, מוטל התפקיד לנווט את ילדינו להשתלבות בעולם שבו הטכנולוגיה מכתיבה כמעט את כל תחומי החיים. לעודד אותם להתפתח ולהתאמץ לרכוש את הכלים הדרושים להם להצלחה.

מטרות המסלול

להתאהב במדע

לתת לתלמיד במה לביטויי סקרנות ושאילת שאלות, ולהמחיש בפניו שלמידה (באופן כללי, אגב, לא רק מדע) יכולה להיות הנאה צרופה. להפוך את נושאי המדע והטכנולוגיה לתחביב אישי ואת הרדיפה אחר ידע לדרך חיים.

פרספקטיבה חדשה

להראות לתלמיד שהמדע נמצא בכל מקום ולעודד אותו להתבונן (ולא דרך מסכים) ולהתעניין בעולם שסביבו.​

גישה נכונה ללמידה

לחנך את התלמיד שאי-הצלחה אינה כישלון, אלא הישג: תוצאה שניתן להסיק ממנה מסקנות חדשות, בדרך לפיצוח התעלומה או התגברות על האתגר.

חשיבה עצמאית

להקנות לתלמיד כישורי חקר ולפתח אצלו את היכולת לחשוב בצורה ביקורתית, ולשפוט את המתרחש סביבו בהסתמך על ידיעות מוצקות ואובייקטיביות ולא על סמך ידיעות סובייקטיביות או תחושות בטן.

בסיס מחשבתי איתן

זה הגיל המתאים לתקן תפישות שגויות ולייצר אצל התלמיד בסיס מחשבתי איתן, שמהווה את הקרקע להתפתחות האינטלקטואלית שלו.

בסיס למקצועות הריאליים

להקנות לתלמיד בסיס ידע מדעי-לוגי שייקל עליו בעת למידת המקצועות הריאליים בעתיד.

החוגים של אטומיקס מבוססי תוכניות לימוד.

אנו מלמדים בשיטת למידת גילוי, על-פי מודל ההוראה של ג'רום ברונר.

לְמה אנחנו מתחייבים:

למידה מבוססת פרוייקטים.

נעניק לילדים בסיס מעשי, לא רק עיוני. נלמד אותם כישורים רבים, ולא רק ידע.

חינוך ליזמות.

בוגרי התוכנית יתבלטו מעל לסובבים אותם.
רבי כישורים וחדורי אמביציה, יהיו בידיהם כל האמצעים, הטכנולוגיים, השכליים והמנטליים, ליצור ולשנות מציאות.

רמת לימוד שמותאמת לגיל הילד.

לא נתיימר להעביר לתלמידים חומר לימודי שהם לא מסוגלים לתפוס ולהבין, אם מפאת בשלות אינטלקטואלית ואם מפאת חוסר בידע מקדים.
לא נבזבז את הזמן של הילדים או את כספכם כדי ללמד אותם דברים שהם אינם מסוגלים ליישם בעצמם.

תוכניות שמתאימות לכ-ו-ל-ם.

התוכניות של אטומיקס לא מפלות ילדים על רקע ציוניהם בחינוך הפורמלי. עבורנו, ציונים אלה אינם מדד לפוטנציאל הגלום בילד.
סף הכניסה לתוכניות שלנו כולל דרישה אחת בלבד - הפגנת רצינות ורצון ללמוד.

מיטב חומרי העזר.

קיבלנו מכם מנדט לחנך את ילדיכם למדע ולטכנולוגיה. לא נחסוך בחומרים ולא נסתפק בכלי עזר נחותים לשם כך.

הערכה על סמך מיצוינות, לא מצויינות.

הערכת החניך תתבצע על סמך מאמציו למצות את מלוא יכולותיו, ולא על סמך השוואה ליכולותיהם של חניכים אחרים.

לא נקפא על השמרים.

המסגרת שאנו בונים באטומיקס מביטה כל הזמן קדימה, היא אינה שמרנית ואינה קפואה בזמן. נמשיך לעודד קדמה מחשבתית, נמשיך להתפתח בקצב הטכנולוגיה.

מה חושבים

כמדי שנה, אנו מעבירים סקר שביעות רצון בקרב כלל ההורים שרשמו את ילדיהם לחוג, במגמה תמידית לשפר ולהשתפר.

באיזו מידה הנך מסכים/מה עם כל-אחד מההיגדים הבאים:

"החוג עוזר לילד שלי להבין טוב יותר את עולם המדע והטכנולוגיה."

מסכים מאוד! 80%
ככה-ככה. 13.3%

ככה-ככה.

בכלל לא. 3.2%

בכלל לא.

אינני בטוח. 3.5%

לא בטוח.

"החוג מהווה הכנה טובה ללימודי המקצועות הריאליים בעתיד."

מסכים מאוד! 76.7%
ככה-ככה. 13.3%

ככה-ככה.

בכלל לא. 6.1%

בכלל לא.

אינני בטוח. 3.9%

לא בטוח.

"אני מתכוון לרשום את ילדי לתוכנית ההמשך במסלול המדעים."

מסכים מאוד! 87.9%
ככה-ככה. 5.1%

ככה-ככה.

בכלל לא. 1.5%

בכלל לא.

אינני בטוח. 5.5%

לא בטוח.

איזה ציון תעניק/י לנו בתחומים הבאים:

ההנאה של הילד מהחוג
4.51/5
תכנים (מגוון ואיכות):
4.4/5
המדריך/ה (מקצועיות ויחס):
4.48/5
המענה שקיבלתי כשהתעוררה בעיה:
4.51/5

חינוך דור העתיד הוא בחירתנו המקצועית.

אם אתם מגיעים מתחום החינוך וההדרכה, בואו והצטרפו לעשיה מהנה ולצוות קשוב ומשפחתי.

תפריט