מה אומרת
הגישה החינוכית של אטומיקס
הנאה היא 
רבים מהילדים לומדים לקשר את תהליך הלמידה לחוויה שלילית, לשעמום, אפילו לסבל. אבל למה, בעצם?
כשהם עושים את צעדיהם הראשונים בבית הספר, הם מלאי התלהבות וסקרנות. מכאן שהבעיה לא נעוצה בילדים, אלא בשיטת ההוראה.
בתוכניות של אטומיקס, הניסוי שהילדים מבצעים או התוצר שהם בונים משמשים כמגנט — תפקידם למשוך את הקשב, ליצור התרגשות ולעורר בילדים את הסקרנות והציפייה לגילוי חדש ומלהיב.
בזכות השימוש באלמנט ההנאה, ילדים שבעבר נרתעו מהמילה 'למידה' נפתחים מחדש ומראים רצון להקשיב וללמוד. כמו כן, בשיטה זו, החומר שנלמד זכיר יותר מכיוון שהוא מקושר בתודעתו של הילד לחוויה חיובית.
לפעמים, כל מה שילד צריך הוא מישהו שיראה לו שלמידה יכולה להיות כיף של ממש.
לכן, כדי לעודד את הילדים לשתף פעולה ולהיפתח ללמידת חומר חדש, אנו דואגים לעטוף את החומר הנלמד בעטיפה מהנה, מרתקת ומשעשעת, כאשר המרכיב המעשי תמיד במרכז.
התלמיד 
בפעילויות שלנו, המדריך משמש כמנחה. הוא מציג את נושא השיעור ואת סיפור הרקע, מרחיב על מושגי היסוד שחשוב שהתלמידים יכירו, ומספק להם משימה והנחיה ראשונית.
מאותו הרגע, התלמידים מקבלים חופש עבודה ומחקר. יהיה עליהם לנסות ולהתגבר על האתגר שקיבלו בכוחות עצמם (בעבודה עצמאית או בקבוצות).
גישה זו נובעת מההבנה הבאה:
כדי שתיווצר במוחו של התלמיד תובנה, עליו לקשור בין חלקי המידע בכוחות עצמו.
המדריך, כאמור, נוכח לאורך התהליך ומספק חומרי עזר והכוונה. בנוסף, מספק המדריך משוב מעודד ובונה, הספציפי למשימה ולאופן תפקודו של התלמיד.
למידה דרך
למידה עיונית היא נחלת העבר, מכיוון שהיא ממעטת לשתף את הילד. היא דורשת מהילד לספוג חומר לימודי חדש בזמן שהוא-עצמו נשאר פסיבי. כשהילד אינו שותף פעיל בתהליך הלמידה, ההבנה נשארת שטחית, החומר זכיר לטווח הקצר בלבד וכתוצאה — הלמידה אינה אפקטיבית.
השוו זאת לחיים האמיתיים: איזו חוויה לימודית מן העבר אתם זוכרים יותר — כזו שכללה האזנה לחומר עיוני, או כזו שבמהותה היתה התנסות מעשית, כזו ש'חוויתם על בשרכם'?
למידה דרך התנסות מעשית מאפשרת לילד לתפוס את החומר הנלמד בחושיו, ולא רק בדמיונו. כשהילד מבצע ניסוי מדעי בכוחות עצמו או מתנסה בהרכבה ובהפעלה של גאדג'ט כלשהו, הרשמים, המסקנות והתובנות שנובעים מהניסוי נספגים בתודעתו בצורה קלה ומיידית. פתאום מטרות הניסוי, מהלכו, תוצאותיו ומסקנותיו ברורים וזכירים הרבה יותר.
חוויה רב-חושית מייצרת הבנה מעמיקה ומובילה ליכולת הסקת מסקנות, ואלו הכרחיים לפיתוח כישורי החשיבה העצמאית שאנו מעוניינים לפתח בילדים כבר מגיל צעיר.
הלמידה היא תהליך דו-כיווני. ילד שמתנסה בכוחות עצמו זוכה לתהליך למידה מעמיק יותר מכיוון שהוא שואל יותר שאלות וזוכה לפידבק מכווין שמחדד את התובנות שהוא רוכש.
מעבר לכך, אנו מגלים פעם אחר פעם, שככל שהזיקה של החומר הנלמד לחיים האמיתיים גדולה יותר, ובמיוחד אם ניתן ליישם את הידע מחוץ לבית הספר, ילדים מראים עניין ומוטיבציה גדולים יותר ללמוד.
מסקרנות
כל ילד ניחן בדחפים שמניעים אותו ללמוד, חלקם מלידה וחלקם מתוקף התניה חברתית:
- סקרנות טבעית
- רצון בהכרה
- הצורך להשתלב חברתית
הפעילויות במסלול המדעים של אטומיקס מתוכננות למנף דחפים אלו, כדי לגרום לכך שהרצון ללמוד ולחקור יגיע מהילד, ולא מגורמים חיצוניים.
רק כך הילד:
- ייצור עולמות תוכן ויפתח תחביבים,
- יגדל להיות צרכן ביקורתי של ידע,
- יפתח חשיבה עצמאית,
- יבשיל מבחינה אינטלקטואלית,
- יהפוך בהדרגה ממוּבל למוביל.
מה מספרים ההורים:
מסלול המדעים של אטומיקס עומד בדרישות לקבלת סבסוד ממשרד המדע והטכנולוגיה במסגרת תוכנית 'סל מדע'.
מסלול המדעים של אטומיקס אושר על-ידי היחידה לתוכניות חיצוניות של משרד החינוך ונכלל במאגר התכניות הרשומות. לפרטים נוספים