מטרות התוכנית

יצירת תשוקה למקצועות ה- STEM*
מחקרים בתחום מראים שילדים מגבשים את דעתם על תחום המדע (בין אם חיובית או שלילית) עד גיל 7. ילד שגיבש דעה חיובית בתחום – הסיכויים שיעסוק בו בהמשך חייו גדולים משמעותית.
וזו המשימה שלנו – לייצר חוויות מדהימות שיגרמו לילדים לראות במדע תחום מלהיב ומרתק. עד כה התוכנית לילדי הגן עושה זאת בהצלחה יתרה.
* מקצועות ה- STEM הם מקצועות המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה.

בניית בסיס ידע מדעי ראשוני
לדעת רבים, יכולת הקליטה של הילדים בגיל הגן מוגבלת. תפיסה זו מוטעית ומובילה לאי- מיצוי הפוטנציאל האינטלקטואלי שלהם.
ילדים בגיל הגן תופסים תוכן מורכב כמו שפה, ובאופן דומה ביכולתכם ללמוד (באופן שמותאם לגילם, כמובן) על כוחות פיזיקליים מחיי היום-יום כמו מגנטיות וכוח המשיכה , על תופעות הטבע על-פני כדור הארץ, על החומרים השונים ועל יכולתם להגיב אחד עם השני, על החי והצומח וייחודם, על גוף האדם ואופן תפקודו, על השמש, הירח וכוכבי הלכת האחרים במערכת השמש, על גילויים מדעיים והמצאות מרכזיות לאורך ההיסטוריה, ועוד ועוד.

פיתוח מוטוריקה עדינה
מעל ל- 2500 תלמידים השתתפו עד כה במסלול המדעים של אטומיקס לבתי הספר היסודיים.
אנו מזהים שרוב הילדים שעולים לכיתה א' מתקשים בביצוע מיומנויות מוטוריקה עדינה – צביעה, גזירה, קיפול, הרכבה בסיסית, קשירה, שימוש בסלוטייפ ועוד. מסיבה זו, התוכנית לגני הילדים שמה דגש על עבודה עם הידיים ועל פיתוח כישורי המוטוריקה העדינה.
כל מרכיבי היצירה בפעילויות שלנו סובבים את הנושא המדעי הנלמד, וכוללים (בנוסף לפעולות מוטוריות סטנדרטיות) פעולות כמו ערבוב חומרים, לישה, הרכבה, השחלה, הברגה, ליפוף, כיפוף, שימוש בכלים כגון כפיות, משפכים ופיפטות, ועוד ועוד.

תרגול עבודה בזוג, צוות או קבוצה
בגיל הגן, חשוב שילדים ילמדו לחלוק חפצים, חומרים ותוצרים. התוכנית מלמדת כישורים חברתיים בכך שהיא חושפת את הילדים לעבודת צוות וליתרונות הקיימים בשיתוף פעולה לטובת יצירה משותפת.
בפעילויות השונות בתוכנית אנו משלבים אלמנטים שנועדו לפתח כישורים נחוצים לעבודה קבוצתית, כגון יכולת המתנה, דחיית סיפוקים, שיתוף פעולה עם חברים וכאלו שאינם חברים, יכולת התארגנות וחלוקת עבודה, קבלת החלטות משותפת ועוד.

תרגול מיומנויות קשב וריכוז
מערכי הפעילות בתוכנית נכתבו מתוך מטרה לרתק את הילדים לחוויה המדעית, תוך שמירה על ריכוז רציף במשך 30 דקות.
האופי הלימודי-קוגנטיבי של הפעילות, בשילוב תוכן מרתק שמועבר דרך סיפור ומשחק, מאפשר לילדים לתרגל שמירה על רמת קשב אחידה לאורך זמן.
חשוב לציין שבתוכנית זו, לילדי הגן, אנו נמנעים משימוש במסכים. הגירויים שאנו משלבים בפעילויות מקורם בעולם הפיזי, ולא במדיה אלקטרונית כלשהי.
